MICHAŁ ZAWER – Skuteczna optymalizacja i prowadzenie kampanii Google Ads dla sklepów www oraz Facebook Ads. PPC Marketing. Specjalista SEM z 12-letnim doświadczeniem. Jednoosobowa Agencja Google Ads. Sprawdź!
O mnie. Czyli moja historia od zera do specjalisty linków sponsorowanych.
Swoją historie z marketingiem internetowym zacząłem już na studiach. Jednak jeszcze wczesniej, już w liceum pasjonował mnie internet a w szczególności wykorzystanie tego medium pod kontem biznesowym. Kiedy pojawiło się allegro na naszym rynku od razu założyłem konto i zacząłem sprzedawać drobne niepotrzebne mi rzeczy (Notabene wiele lat później zacząłem w pracę w porównywarce cen – Ceneo.pl będącej wówczas częścią Grupy Allegro). Wtedy po raz pierwszy zobaczyłem jak działa e-commerce i udało mi się zarobić „parę groszy” do kieszonkowego. Choć w tym czasie ludzie mieli wiele obaw czy nie dostaną w paczce przysłowiowej „cegły” oraz 90% przesyłek było wysyłanych pocztą polską „za pobraniem” przez co wiele osób nie odbierało paczek i sprzedający był „na minusie” bo musiał pokryć koszty przesyłki. No i przede wszystkim był ograniczony dostęp do aparatów cyfrowych przez co większość ofert była bez zdjęć. Był wtedy rok 2000.
Podczas studiów dalej kontynuowałem moje zainteresowania handlem elektronicznym. Obie moje prace zarówno licencjacka i jak i magisterska skupione były wokół handlu elektronicznego. Pamiętam, że w tym okresie niewiele było książek o tej tematyce (i ogólnie o biznesie w sieci) przez co udało mi się przeczytać niemal wszystkie pozycje dostępne we wrocławskich bibliotekach jak i księgarniach.
Po studiach z Zarządzania i Marketingu na Politechnice Wrocławskiej i obronie pracy magisterskiej zastanawiałem się gdzie mógłbym podjąć pracę. Na pewno chciałem pracować w środowisku internetowym przy komputerze, mając styczność z biznesem i handlem. Jedna nie wiedziałem czym mógłbym się dokładnie zajmować. Przeglądając różne ogłoszenia o pracę natknąłem się na branżę SEM/SEO. Specjaliści w tym fachu byli poszukiwani. Zdałem sobie sprawę, że o e-commerce wiem już dużo natomiast na tematy związane z pozycjonowaniem, kampaniami linków sponsorowanych czy marketingiem internetowym niewiele. Całe wakacje poświęciłem czytając książki i artykuły na tematy związane z PPC i SEO. Po jakimś czasie byłem już nieźle przygotowany teoretyczne jednak brakowało mi wiedzy praktycznej. Po odbyciu kilku rozmów rekrutacyjnych zostałem zatrudniony w agencji SEM/SEO jako SEM/SEO Specialist. Był rok 2010.
W początkowym okresie zajmowałem się pozycjonowaniem serwisów klientów dbając o optymalizacje ich stron internetowych pod kontem SEO a także linkowaniem przez co ich serwisy były coraz bardziej widoczne w Google. Po kilku miesiącach pracy zacząłem wdrażać się w kampanie Google AdWords. Był to czas w którym niemal 100% ruchu pochodziło z komputerów stacjonarnych a głównym źródłem ruchu były słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce Google. System AdWords bardzo mi się spodobał i postanowiłem zrezygnować z SEO i skupić się tylko na płatnych kanałach ruchu. Zacząłem obsługiwać coraz większą liczbę klientów z wielu branż. Po roku udało mi się zdobyć pierwszy certyfikat (jeszcze wtedy był płatny) a po jakimś czasie kolejne dostępne certyfikaty. Pamiętam, że po ukończeniu 4 egzaminów można było zobaczyć ile osób w Polsce również je zdało. Byłem jedną z kilku osób w kraju posiadającą komplet 4 zdanych egzaminów z Google Adwords. Piękne czasy 😉 Dużo wolnego czasu poświęcałem na samorozwój, moja wiedza rosła a w firmie zacząłem być postrzegany jako osoba od AdWordsów.
Niecałe 1,5 roku póżniej zacząłem pracować bezpośrednio po stronie klienta. Zmniejszyła się drastycznie ilość „kont” do obsłużenia a ja miałem więcej czasu aby zagłębiać się w detale. Przygotowywaliśmy kampanie polskojęzyczne dla emigrantów w Europie i USA a także kampanie po hiszpańsku oraz angielsku. Na szczęście miałem osobę, które wspierała mnie w hiszpańskim – moim zadaniem było wdrożenie tej osoby.
W 2012 roku zacząłem swoją 6,5 roczną przygodę z największą porównywarką Cen Ceneo.pl. W początkowym okresie w związku z bardzo dużymi budżetami bałem się wykonywać jakiekolwiek zmiany dlatego działałem małymi kroczkami i obserwowałem efekty. Tutaj tak naprawdę zacząłem pracować na bardzo dużych wielomilionowych zbiorach danych, przede wszystkim list słów kluczowych oraz danych statystycznych. Opanowałem bardzo dobrze wiele narzędzi w tym Excel aby móc sprawnie zarządzać tak wielkimi kampaniami i optymalizować konta. Udało się wdrożyć bardzo dużo fajnych szablonów i różnych pomysłów zdecydowanie przyspieszających i automatyzujących pracę.
Po wielu latach historia zatoczyła koło i w 2018 roku znowu zacząłem pracę w agencji, tym razem growth hackingowej. W Ladder.io miałem okazję współpracować z zagranicznymi klientami głównie z USA i Wielkiej Brytanii. Rozwinąłem swoje umiejętności z zakresu wielu płatnych kanałów marketingowych jak Facebook Ads czy LinkedIn Ads a także tych mniej popularnych w Polsce jak Twitter Ads, Pinterest Ads czy Spotify Ads.
W 2019 współpracowałem z grupą Ringier Axel Springier mającą w swoim portfolio tak znane marki: jak Onet, Fakt, Forbes, Business Insider czy Komputer Świat. Byłem odpowiedzialny za kanały płatne Google Ads i Facebook Ads dla porównywarki Skąpiec a także dla innych mniejszych serwisów z branży fashion i nie tylko, które rozwijaliśmy.
Dzięki temu że miałem okazję obsługiwać płatne kampanie w dwóch największych porównywarkach cenowych w Polsce: Ceneo i Skąpiec zarządzałem jednymi z największych kont e-commerce w Polsce a już z pewnością tymi z pierwszej TOP5. Dzięki temu mam doświadczenie z baaaardzo dużymi kontami, z pracą na dużych zbiorach danych oraz ogromnymi budżetami marketingowymi (niestety konkretnych kwot nie mogę zdradzić) zarówno na rynku Polskim jak i w USA.
Jeżeli inni specjaliści i agencje sem chwalą się budżetami miesięcznymi jakimi zarządzali, ja miałem w większości przypadków większe budżety dzienne.
Szkolenia i konferencje w których brałem udział. PPC Marketing
Od 2010 roku uczestniczyłem w wielu szkoleniach i konferencjach w Polsce i za granicą. Ciężko wymienić wszystkie ale na pewno warto wspomnieć o największych konferencjach marketingowych w Europie: SES i SMX na których uczestniczyłem w Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Brałem udział także w konferencji SEO Brighton w UK a także dodatkowym szkoleniu z Google Tag Manager dzień przed konferencją. Poniżej lista wybranych eventów, w których brałem udział jako uczestnik:
► Szkolenia Produktowe w ramach Akademii Google Partners (zaawansowane szkolenia z Google Analytics, Google AdWords, Youtube i reklamy video)
► „Shop Camp” w Poznaniu i we Wrocławiu
► „Social Media Day” we Wrocławiu
► „Bar Camp”, „Travel Camp” i „Growth Marketing Meetup” we Wrocławiu
► Edukacyjne Spotkanie Allegro (ESA), Dni otwarte internetowej rewolucji we Wrocławiu
► „Sem Camp” w Warszawie
► Retail @ Google w Dublinie
► SES London i SES Monachium
► SMX London i SMX Monachium
► Setki szkoleń i kursów online
zdj. Konferencja SEM/SEO – Search Marketing Expo (SMX) – Londyn 2015
Prowadziłem wykłady z „marketingu internetowego” na studiach podyplomowych (WSH)
W 2015 roku prowadziłem zajęcia na studiach podyplomowych z przedmiotu „Instrumenty promocji w handlu elektronicznym” na kierunku „Manager E-commerce” Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu. Bardzo miło wspominam to wydarzenie jednak nie zdecydowałem się na kontynuowanie tej drogi jako wykładowce / prelegent / szkoleniowiec.
Nagrałem kurs video „Google AdWords. Skuteczne Kampanie Reklamowe” (Helion)
W 2017 nagrałem ponad 6-godzinny kurs video na temat prowadzenia kampanii Google Ads. Materiał ukazał się w wydawnictwie Helion (VideoPoint). Niestety niedługo po tym, jak zakończyłem proces nagrywania zmienił się interfejs Google AdWords. Później nastąpił rabranding na Google Ads przez co wizualna strona się zdezaktualizowała. Natomiast merytorycznie sporo rzeczy jest aktualnych, choć w międzyczasie podochodziły nowe opcje a stare zniknęły. Mimo powyższych zmian jest to doskonały kurs Google Ads dla osób chcących dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia kampanii Google Ads i optymalizacji kampanii Adwords. Skorzysta z niego początkujący a także specjalista ds SEM, który chciałby poszerzyć swoją wiedzę.
Certyfikaty, które potwierdzają moją wiedzę z reklamy w internecie
Cały czas rozwijam swoją wiedzę z zakresu PPC a także ogólnie biznesu, ponieważ jest to obszar, który mnie fascynuje. Potwierdzeniem moich umiejętności są między innymi poniższe certyfikaty, które udało mi się zdobyć w ciągu 10 lat pracy w branży SEM/SEO jako Specjalista SEM prowadzący kampanie PPC.
Moje Certyfikaty z Google Analytics
Google Analytics dla Początkujących
Google Analytics dla Zaawansowanych
Gogle analityk for Power Users
Google Analytics i Optymalizacja Konwersji (Conversion)
Kwalifikacja Indywidualna Google Analytics
Egzamin Google Analytics
Moje Certyfikaty z Google Tag Manager
Podstawy Menedżera Tagów Google
Google Tag Manager for Beginners
Google Tag Manager Intermediate
Moje Certyfikaty z Google Ads (dawniej Google AdWords)
Szkolenie Google AdWords Pro
Certyfikat Google AdWords z reklamy w sieci wyszukiwania
Doble Click Search Fundamentals
Certyfikat Podstawy Reklamy Google Ads
Archiwalne certyfikaty z Google Testing Center
Egzamin Java Script Code Academy (Skrypty Google Ads)
Certyfikaty Facebook Ads, Google Data Studio i SEO
Certyfikat Facebook Ads
Certyfikat Google Data Studio
Certyfikat Technical SEO
Certyfikaty SQL
Zapytania do bazy SQL Server
SQL język dostępu do bazy danych
Tworzenie zapytań SQL dla analityków
Certyfikaty Allegro, VBA, Power BI
Certyfikat Akademii Allegro
Makra VBA w Excelu dla początkujących
Power BI Desktop
GOTOWY DO WSPÓŁPRACY? NAPISZ DO MNIE I RAZEM ZACZNIJMY POZYSKIWAĆ WARTOŚCIOWYCH KLIENTÓW DO TWOJEGO BIZNESU
Preferujesz kontakt bezpośrednio poprzez e-mail?
Napisz do mnie na: zawer.m@gmail.com
A może wolisz porozmawiać telefonicznie?
Mój numer telefonu to: 8 8 5 – 2 0 9 – 1 8 4
Do usłyszenia!
Jeżeli preferujesz kontakt przez formularz kontaktowy, znajdziesz go po prawej stronie