MICHAŁ ZAWER – Skuteczna optymalizacja i  prowadzenie kampanii Google Ads dla sklepów www oraz Facebook Ads. PPC Marketing. Specjalista SEM z 12-letnim doświadczeniem. Jednoosobowa Agencja Google Ads. Sprawdź!

O mnie. Czyli moja historia od zera do specjalisty linków sponsorowanych.

Swoją historie z marketingiem internetowym zacząłem już na studiach. Jednak jeszcze wczesniej, już w liceum pasjonował mnie internet a w szczególności wykorzystanie tego medium pod kontem biznesowym. Kiedy pojawiło się allegro na naszym rynku od razu założyłem konto i zacząłem sprzedawać drobne niepotrzebne mi rzeczy (Notabene wiele lat później zacząłem w pracę w porównywarce cen – Ceneo.pl będącej wówczas częścią Grupy Allegro). Wtedy po raz pierwszy zobaczyłem jak działa e-commerce  i udało mi się zarobić „parę groszy” do kieszonkowego. Choć w tym czasie ludzie mieli wiele obaw czy nie dostaną w paczce przysłowiowej „cegły” oraz 90% przesyłek było wysyłanych pocztą polską „za pobraniem” przez co wiele osób nie odbierało paczek i sprzedający był „na minusie” bo musiał pokryć koszty przesyłki. No i przede wszystkim był ograniczony dostęp do aparatów cyfrowych przez co większość ofert była bez zdjęć. Był wtedy rok 2000.

Podczas studiów dalej kontynuowałem moje zainteresowania handlem elektronicznym. Obie moje prace zarówno licencjacka i jak i magisterska skupione były wokół handlu elektronicznego. Pamiętam, że w tym okresie niewiele było książek o tej tematyce (i ogólnie o biznesie w sieci) przez co udało mi się przeczytać niemal wszystkie pozycje dostępne we wrocławskich bibliotekach jak i księgarniach.

Po studiach z Zarządzania i Marketingu na Politechnice Wrocławskiej i obronie pracy magisterskiej zastanawiałem się gdzie mógłbym podjąć pracę. Na pewno chciałem pracować w środowisku internetowym przy komputerze, mając styczność z biznesem i handlem. Jedna nie wiedziałem czym mógłbym się dokładnie zajmować. Przeglądając różne ogłoszenia o pracę natknąłem się na branżę SEM/SEO. Specjaliści w tym fachu byli poszukiwani. Zdałem sobie sprawę, że o e-commerce wiem już dużo natomiast na tematy związane z pozycjonowaniem, kampaniami linków sponsorowanych czy marketingiem internetowym niewiele. Całe wakacje poświęciłem czytając książki i artykuły na tematy związane z PPC i SEO. Po jakimś czasie byłem już nieźle przygotowany teoretyczne jednak brakowało mi wiedzy praktycznej. Po odbyciu kilku rozmów rekrutacyjnych zostałem zatrudniony w agencji SEM/SEO jako SEM/SEO Specialist. Był rok 2010.

W początkowym okresie zajmowałem się pozycjonowaniem serwisów klientów dbając o optymalizacje ich stron internetowych pod kontem SEO a także linkowaniem przez co ich serwisy były coraz bardziej widoczne w Google. Po kilku miesiącach pracy zacząłem wdrażać się w kampanie Google AdWords. Był to czas w którym niemal 100% ruchu pochodziło z komputerów stacjonarnych a głównym źródłem ruchu były słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce Google. System  AdWords bardzo mi się spodobał i postanowiłem zrezygnować z SEO i skupić się tylko na płatnych kanałach ruchu. Zacząłem obsługiwać coraz większą liczbę klientów z wielu branż. Po roku udało mi się zdobyć pierwszy certyfikat (jeszcze wtedy był płatny) a po jakimś czasie kolejne dostępne certyfikaty. Pamiętam, że po ukończeniu 4 egzaminów można było zobaczyć ile osób w Polsce również je zdało. Byłem jedną z kilku osób w kraju posiadającą komplet 4 zdanych egzaminów z Google Adwords. Piękne czasy 😉 Dużo wolnego czasu poświęcałem na samorozwój, moja wiedza rosła a w firmie zacząłem być postrzegany jako osoba od AdWordsów.

Niecałe 1,5 roku póżniej zacząłem pracować bezpośrednio po stronie klienta. Zmniejszyła się drastycznie ilość „kont” do obsłużenia a ja miałem więcej czasu aby zagłębiać się w detale. Przygotowywaliśmy kampanie polskojęzyczne dla emigrantów w Europie i USA a także kampanie po hiszpańsku oraz angielsku. Na szczęście miałem osobę, które wspierała mnie w hiszpańskim – moim zadaniem było wdrożenie tej osoby. 

W 2012 roku zacząłem swoją 6,5 roczną przygodę z największą porównywarką Cen Ceneo.pl. W początkowym okresie w związku z bardzo dużymi budżetami bałem się wykonywać jakiekolwiek zmiany dlatego działałem małymi kroczkami i obserwowałem efekty. Tutaj tak naprawdę zacząłem pracować na bardzo dużych wielomilionowych zbiorach danych, przede wszystkim list słów kluczowych oraz danych statystycznych. Opanowałem bardzo dobrze wiele narzędzi w tym Excel aby móc sprawnie zarządzać tak wielkimi kampaniami i optymalizować konta. Udało się wdrożyć bardzo dużo fajnych szablonów i różnych pomysłów zdecydowanie przyspieszających i automatyzujących pracę.

Po wielu latach historia zatoczyła koło i w 2018 roku znowu zacząłem pracę w agencji, tym razem growth hackingowej. W Ladder.io miałem okazję współpracować z zagranicznymi klientami głównie z USA i Wielkiej Brytanii. Rozwinąłem swoje umiejętności z zakresu wielu płatnych kanałów marketingowych jak Facebook Ads czy LinkedIn Ads a także tych mniej popularnych w Polsce jak Twitter Ads, Pinterest Ads czy Spotify Ads.

W 2019 współpracowałem z grupą Ringier Axel Springier mającą w swoim portfolio tak znane marki: jak Onet, Fakt, Forbes, Business Insider czy Komputer Świat. Byłem odpowiedzialny za kanały płatne Google Ads i Facebook Ads dla porównywarki Skąpiec a także dla innych mniejszych serwisów z branży fashion i nie tylko, które rozwijaliśmy.

senuto wyniki google ads

Dzięki temu że miałem okazję obsługiwać płatne kampanie w dwóch największych porównywarkach cenowych w Polsce: Ceneo i Skąpiec zarządzałem jednymi z największych kont e-commerce w Polsce a już z pewnością tymi z pierwszej TOP5. Dzięki temu mam doświadczenie z baaaardzo dużymi kontami, z pracą na dużych zbiorach danych oraz ogromnymi budżetami marketingowymi (niestety konkretnych kwot nie mogę zdradzić) zarówno na rynku Polskim jak i w USA.

 

Jeżeli inni specjaliści i agencje sem chwalą się budżetami miesięcznymi jakimi zarządzali, ja miałem w większości przypadków większe budżety dzienne.  

Szkolenia i konferencje w których brałem udział. PPC Marketing

 Od 2010 roku uczestniczyłem w wielu szkoleniach i konferencjach w Polsce i za granicą. Ciężko wymienić wszystkie ale na pewno warto wspomnieć o największych konferencjach marketingowych w Europie: SES i SMX na których uczestniczyłem w Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Brałem udział także w konferencji SEO Brighton w UK a także dodatkowym szkoleniu z Google Tag Manager dzień przed konferencją. Poniżej lista wybranych eventów, w których brałem udział jako uczestnik:

Szkolenia Produktowe w ramach Akademii Google Partners (zaawansowane szkolenia z Google Analytics, Google AdWords, Youtube i reklamy video)

„Shop Camp” w Poznaniu i we Wrocławiu

„Social Media Day” we Wrocławiu

„Bar Camp”, „Travel Camp” i „Growth Marketing Meetup” we Wrocławiu

Edukacyjne Spotkanie Allegro (ESA), Dni otwarte internetowej rewolucji we Wrocławiu

„Sem Camp” w Warszawie

Retail @ Google w Dublinie

SES London i SES Monachium

SMX London i SMX Monachium

Setki szkoleń i kursów online

michal_zawer_specjalista_sem_smx

zdj. Konferencja SEM/SEO – Search Marketing Expo (SMX) – Londyn 2015

Prowadziłem wykłady z „marketingu internetowego” na studiach podyplomowych (WSH)

W 2015 roku prowadziłem zajęcia na studiach podyplomowych z przedmiotu „Instrumenty promocji w handlu elektronicznym” na kierunku „Manager E-commerceWyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu. Bardzo miło wspominam to wydarzenie jednak nie zdecydowałem się na kontynuowanie tej drogi jako wykładowce / prelegent / szkoleniowiec.

Nagrałem kurs video „Google AdWords. Skuteczne Kampanie Reklamowe” (Helion)

kurs_google_ads

W 2017 nagrałem ponad 6-godzinny kurs video na temat prowadzenia kampanii Google Ads. Materiał ukazał się w wydawnictwie Helion (VideoPoint). Niestety niedługo po tym, jak zakończyłem proces nagrywania zmienił się interfejs Google AdWords. Później nastąpił rabranding na Google Ads przez co wizualna strona się zdezaktualizowała. Natomiast merytorycznie sporo rzeczy jest aktualnych, choć w międzyczasie podochodziły nowe opcje a stare zniknęły. Mimo powyższych zmian jest to doskonały kurs Google Ads dla osób chcących dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia kampanii Google Ads i optymalizacji kampanii Adwords. Skorzysta z niego początkujący a także specjalista ds SEM, który chciałby poszerzyć swoją wiedzę.

kurs video google ads

Certyfikaty, które potwierdzają moją wiedzę z reklamy w internecie

Cały czas rozwijam swoją wiedzę z zakresu PPC a także ogólnie biznesu, ponieważ jest to obszar, który mnie fascynuje. Potwierdzeniem moich umiejętności są między innymi poniższe certyfikaty, które udało mi się zdobyć w ciągu 10 lat pracy w branży SEM/SEO jako Specjalista SEM prowadzący kampanie PPC.

Moje Certyfikaty z Google Analytics 

certyfikowany specjalista google analytics

Google Analytics dla Początkujących

google_analytics_dla_zaawansowanych

Google Analytics dla Zaawansowanych

google_analytics_for_power_users

Gogle analityk for Power Users

google_analytics_i_optymalizacja_konwersji_conversion

Google Analytics i Optymalizacja Konwersji (Conversion)

Kwalifikacja Indywidualna Google Analytics

kwalifikacja_indywidualna_google_analytics_2

Egzamin Google Analytics

Moje Certyfikaty z Google Tag Manager

specjalista menedzer tagow google

Podstawy Menedżera Tagów Google

specjalista google tag manager

Google Tag Manager for Beginners

agencja google tag menadzer

Google Tag Manager Intermediate

Moje Certyfikaty z Google Ads (dawniej Google AdWords)

google ads maxroy.com

Szkolenie Google AdWords Pro

certyfikat_google_adwords_siec_wyszukiwania

Certyfikat Google AdWords z reklamy w sieci wyszukiwania

specjalista doubleclick

Doble Click Search Fundamentals

Certyfikat Podstawy Reklamy Google Ads

Archiwalne certyfikaty z Google Testing Center

specjalista adwords scripts

Egzamin Java Script Code Academy (Skrypty Google Ads)

Certyfikaty Facebook Ads, Google Data Studio i SEO

reklama na facebooku - ppc facebook

Certyfikat Facebook Ads

specjalista google data studio

Certyfikat Google Data Studio

Michał Zawer Specjalista SEO Certyfikat

Certyfikat Technical SEO

Certyfikaty SQL

Zapytania do bazy SQL Server

SQL język dostępu do bazy danych

Tworzenie zapytań SQL dla analityków

Certyfikaty Allegro, VBA, Power BI

certyfikowany specjalista allegro

Certyfikat Akademii Allegro

Makra VBA w Excelu dla początkujących

Power BI Desktop

GOTOWY DO WSPÓŁPRACY? NAPISZ DO MNIE I RAZEM ZACZNIJMY POZYSKIWAĆ WARTOŚCIOWYCH KLIENTÓW DO TWOJEGO BIZNESU

Preferujesz kontakt bezpośrednio poprzez    e-mail?
Napisz do mnie na: zawer.m@gmail.com

A może wolisz porozmawiać telefonicznie?
Mój numer telefonu to: 8 8 5 – 2 0 9 – 1 8 4
Do usłyszenia!

Jeżeli preferujesz kontakt przez formularz kontaktowy, znajdziesz go po prawej stronie